3D animatie

STORYBOARD DAT!

Aan het begin van een nieuw project moedigen we klanten aan om een ‚Äč‚Äčkort tekstverhaal te schrijven om het verhaal dat ze in animatie willen vertellen te beschrijven. Dit storyboard definieert de verschillende scènes die nodig zijn voor de animatie en kan ook de tekst worden die we gebruiken om de voice-over op te nemen.

UW STORYBOARD LEIDT DE WEG

Met behulp van het storyboard kunnen we elke scène plannen in termen van benodigde 3D-modellen en tijdsduur in seconden, alleen inclusief wat nodig is. We kunnen dan berekenen hoeveel seconden we nodig hebben voor de totale animatie!

MODELLERING, MATERIALEN, VERLICHTING

Met behulp van op maat gemaakte 3D-modellen van uw ontwerp of product, beginnen we met het bouwen van de verschillende scènes. Er is meestal meer dan één scène. We gaan werken aan materialen, verlichting, camerahoeken en maken instellingen, alle noodzakelijke onderdelen van de laatste animatiefase.

KEYFRAME ANIMATIE

Met behulp van keyframes die handmatig op een tijdlijn worden geplaatst en die fungeren als bedieningshandgrepen voor elk object in een scène, markeren we het begin of einde van een overgang of beweging. Keyframes doen dingen bewegen. Er kunnen duizenden hoofdframes zijn in een grote scène en slechts enkele in een kleinere.

PREVIEW EN FINAL RENDER

In de renderfase doen we de wiskunde om te zien hoe lang het duurt om de hele animatie te renderen. Elke seconde animatie heeft bijvoorbeeld 30 frames per seconde. Als elke foto misschien 2 minuten duurt om te maken, kan het 1 seconde duren van de animatie ongeveer 60 minuten duren om te renderen met x1 PC. We hebben 4PC's op onze boerderij in ons kantoor, waardoor we effectief in-house in plaats van in de cloud kunnen weergeven, wat een andere optie is.

POST PRODUCTION

De uiteindelijke presentatie kan eventueel een voice-over, tekst op het scherm en indien nodig een geluid bevatten. U kunt wijzigingen in elke fase van een project aanvragen voordat de overeengekomen voltooiing is bereikt.