3D modellering

EEN OVERZICHT

3D-modellering is een praktisch proces en er zijn veel verschillende tools of technieken beschikbaar om hetzelfde 3D-object te maken. Keuzes die aan het begin van een project worden gemaakt, vaak gerelateerd aan aanstaande deadlines, bepalen welke modelleerroute wordt gebruikt. Voordat we met het modelleringsproces beginnen, hebben we de volgende informatie nodig: -

  • Inzicht in uw doel voor de modellen
  • Vereist detailniveau
  • Referentiemateriaal CAD, schetsen, mondelinge beschrijving

MODELLERING

Met een duidelijk begrip van de projectrichting kunnen we beginnen met modelleren, met behulp van bronmaterialen. We werken altijd op ware grootte en op schaal om onze 3D-modellen te maken. 3D-modellen bestaan ​​uit polygonen, die we op het scherm maken, met behulp van de verschillende 3D-modelleringstools, in de verschillende softwarepakketten die we routinematig gebruiken.

WORKFLOW

Workflow is essentieel om correct te beheren. De duidelijke naamgeving van onderdelen helpt aanzienlijk bij het scènebeheer voor grote projecten. In een typische complexe 3D-scène zou een kraanonderdeel bijvoorbeeld een van de honderden en honderden modellen in die scène kunnen zijn. De logische naamgeving van onderdelen maakt een groot verschil, vooral wanneer onvermijdelijke wijzigingen later in het project moeten worden uitgevoerd.

REALISTISCHE MATERIALEN + Rendering

Om het 3D-model er realistisch uit te laten zien, moeten we structuren of materialen voor elk object maken. Hoe we dit doen, is afhankelijk van het toekomstige gebruik van het 3D-model. Voor renders zullen we op maat gemaakte materialen gebruiken in het modelleringsprogramma. Voor Unity- en VR-projecten doorlopen we meestal een hele fase met de naam uitpakken. De modelonderdelen worden uitgepakt en getextureerd en zien er uiteindelijk fantastisch uit, met stof en krassen, levensechte slijtage, afhankelijk van de vereisten. Voor 3D-printen zijn geen materialen nodig.

ANIMATIE - Unity - HOLOLENS - VR

  • Renders vanuit verschillende camerahoeken en -formaten
  • 3D-animatie kan 1080p of 1440p, 30 FPS zijn
  • VR Unity en Hololens 3D-modellen